امام جمعه هرات عنوان کرد

قیام 15 خرداد متصل به قیام عاشوراست  / کاندیدا ها بدانند فصل الخطاب کلام رهبریست

نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۹۱۰
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷

امام جمعه هرات

قیام 15 خرداد متصل به قیام عاشوراست  / کاندیدا ها بدانند فصل الخطاب کلام رهبریست 

نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد. 

نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد.
امام جمعه هرات  در ابتدای خطبه های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام نسبت به ویژگی های  اهل تقوا فرموده اند اهل تقوا اهل  غنا هستند و بی نیازند، این افراد کم خرج اند، بی تکلف بین مردم زندگی می کنند.
اهل تقوا به سوی خیر و راه خیر نگاه می کنند،چشمشان در راه دوستی با خداست و دوستان خداست، اهل تقوا اهل بیت عصمت و طهارت را ولی خودشان می دانند.
حجه الاسلام والمسلمین رضازاده در ادامه با اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آیه ای از قرآن کریم به ویژگی های انسان هایی پرداخت که همواره در راه خدا گام بر می‌دارند.
امام جمعه هرات در ادامه خاطر نشان کرد : امروز در دانشگاه های برتر جهان تفکر استکبارستیزی امام بر در و دیوار آنها نقش بسته است، اشاره به دیگر ویژگی ها و خصوصیات امام راحل از مطالبی بود که امام جمعه هرات در خطبه اول بدان اشاره نمودند.

خطیب نماز جمعه هرات در ابتدای خطبه های دوم نماز مجددا مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که تقوا باعث نزدیکی انسان به خداوند می شود ضمن تشکر از مردم شریف و قدر دان شهر هرات جهت حضور در نماز جمعه بر اهمیت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن نماز های جمعه تاکید کرد.
خطیب نماز جمعه شهرستان خاتم در ادامه با اشاره به حمله های ناجوانمردانه رژیم غاصب صهیونیستی به رفح و اردوگاه آنان، این جنایات را جنایت حامیان این رژیم عنوان کرد و گفت این حمله وحشیانه ثمره شکست پی در پی این رژیم در مقابل جبهه مقاومت است، به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای مختلف از جمله در اتحادیه اروپا، اقدام دادگاه لاهه در محکومیت رژیم جعلی و توقف حملات آنان در غزه و مهمتر از همه جبهه مقاومت  از دیگر دلایل این اقدام رژیم صهیونیستی در مقابل مردم بی دفاع رفح است.
امروز اسرائیل با این اقدامات ناجوانمردانه منفور دنیا شده است.
وی در ادامه با اشاره به رحلت امام خمینی رحمه الله علیه خاطر نشان کرد : مردم ما امام خودشان را دوست داشتند و دارند، این عصر عصر امام خمینی رحمه الله علیه است، در جامعه جهانی به حق می توان گفت که این عصر عصر امام است چون امام شخصیتی بوده است که با تاسی از اسلام ناب محمدی بسیاری از مناسبات اجتماعی سیاسی و اقتصادی را متحول نموده است و الگوی تازگی را به جهانیان مخابره نموده است. او استکبار ستیز بود و نور امید را در دلها ایجاد کرد، او ثمرات جدیدی را در در بین مستضعفین جهان برقرار نمود. 
اشاره به قیام 15 خرداد، این قیام  را متصل به قیام عاشورا دانست و گفت این قیام به برکت روحیه عاشورایی ملت ایران اسلامی و حماسه کربلا قابل تجدید و بازآفرینی است.
در پایان خطبه ها با اشاره به انتخابات پیش رو نتیجه انتخابات و شرکت گسترده مرددم در انتخابات هم برای کشور ما مهم است و هم برای کل جهان، دولت آینده ای که پس از شهید رئیسی روی کار خواهد آمد باید شاخصه هایی را داشته باشد
تقویت متوازن بین امنیت و تبلت کشور، 
فصل الخطاب، کلام رهبری است. آقایان کاندید ریاست جمهور این مردم شهید داده اند هدفشان هدف شهداست، فصل الخطاب کلام رهبری است و قانون باید حکم کند اگر خدایی ناکرده حرف های شما باعث شبهه در بین جامعه و مانع از شرکت در انتخابات شود فردای قیامت باید جوابگوی حرفه‌ای  خود باشید. 
 ارتقا سطح سیاسی در کشور از دیگر ویژگی های کاندیداست. 
دولت جدید هم باید اخلاق مدارانه عمل کند. عبور از دوقطبی های کاذبی که می خواهد در کشور بوجود بیاید و ویژگی های دیگر کاندیدای ریاست جمهوری از دیگر مطالبی بود ک امام جمع هرات بدان اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار